Kurikulum “Istraživačko novinarstvo” Trening medijske pismenosti

Kurikulum "Istraživačko novinarstvo" Trening medijske pismenosti

 

Naziv predavanja: Istraživačko novinarstvo

Predavačica

Belma Buljubašić

Ciljevi predavanja:

 

Ukazati na značaj profesionalnog obavljanja novinarske profesije koji ima za cilj unaprijeđenja  različitih segmenata društva;

Omogućiti polaznicima da uvide razliku između ozbiljnog profesionalnog novinarskog rada i senzacionalističkog i copy paste novinarstva

 

Tematske jedinice:

 

Definisati istraživačko novinarstvo

Društveni značaj istraživačkog novinarstva

Kako se postaje istraživački novinar?

Koji izvori se koriste i kako se dolazi do izvora?

Kako ćemo znati da li je izvor pouzdan i da su informacije tačne?

Kako otkriti aferu – kako slijediti tragove?

Zašto se sve manje novinara bavi istraživačkim novinarstvom?

Da  li je istraživačko novinarstvo rizičan posao?

Koji mediji u BiH se bave istraživačkim novinarstvom?

Primjeri kvalitetnog istraživačkog novinarstva  – afere koje su otkrili novinari

 

Ishodi učenja:

Znanje:

Naučiti šta je istraživačko novinarstvo i zašto je značajno

Prepoznati priču koja ima potencijal za detaljno istraživanje

Vještine 

 

Razlikovati pouzdane izvore od nepouzdanih:

Kako sklopiti priču od dobivenih podataka;

Kako ubijediti čitatelje da vam vjeruju

 

Kompetencije:

Napisati kvalitetnu istraživačku priču

 

 

Metode izvođenja nastave:

Predavanje                      45%

Diskusija                           20%

Rad u grupi                       20 %

Individualni rad            15%